2020 yılında okulumuz,  Çek Cumhuriyeti ile ortaklaşa çalışarak iklim değişikliği hakkında bir proje hazırladı ve Erasmus fonu almak üzere başvuruda bulundu. Kabul alan projemizde Çek Cumhuriyeti, Yunanistan, Portekiz, Estonya ve Romanya yer almaktadır.   İki yıl sürecek faaliyetler sonucunda 5/6/7. Sınıflarda ortak uygulanacak bir eğitim programı oluşturmaya çalışacağız. Fen Bilgisi, Sosyal Bilgiler, Görsel Sanatlar, Türkçe, İngilizce derslerini dönüşümlü olarak kullanarak, proje öğretmenimiz eşliğinde her hafta öğrencilerimiz ile çalışıyoruz.

Projemizin amacı: Hedef grupta kalan öğrenci ve diğer tüm paydaşlarımıza ekosistem alanlarını tanıtmak ve ekosistemleri korumak için bütüncül bir bakış açısı geliştirmektir. Diğer bir amaçlarımız ; çevreyi koruma bilinci  ve değişen iklim özelliklerine uyum sağlayacak yaklaşımlar öğrenmektir.

Erasmus+ ka229 Protect Ecosystem and Life projemiz için Yunanistan tarafından hazırlanan 4 aylık eğitim planını daha da geliştirerek okulumuzda uyguladık. Yapılan tüm çalışmalarımızı  linki verilen e-book ile tüm velilerimiz ve öğrencilerimiz ile paylaştık. Online kitap üzerinde ekli linklerden hazırlanan değerlendirme oyunlarına ve diğer öğrenci etkinliklerine ulaşabilirsiniz.

https://app.bookcreator.com/books/qrqWVdaMT1K4vqGXK9SDEQ

Erasmus+ ka229 Protect Ecosystem and Life projemiz için Çek Cumhuriyeti  tarafından hazırlanan 4 aylık eğitim planını daha da geliştirerek okulumuzda uyguladık. 2. Perioda ait tüm etkinliklere e-Book içerisindeki aktif linklerden ulaşabilirsiniz. İkinci uygulama dönemimizde ulusal ve uluslararası öğrenci buluşmaları düzenledik.

https://app.bookcreator.com/books/S_iO1KedTvysThuMpWtVsA

2020/2021 eğitim öğretim dönemimizde Erasmus+ KA229 Protect Ecosystem and Life projemize destek olan ve eğitimlere katılan idareci ve öğretmen grubumuz.
2020/2021 eğitim öğretim dönemimizde okulumuz uluslararası bir eTwinnig projesini başarı ile tamamladı. Çek Cumhuriyeti, İspanya, Romanya, Bulgaristan, BİLSEM Ankara’ dan birer eğitimci ve toplam altmış öğrenci ile İklim değişikliği ve dijital beceriler konusunda başarılı örneklere imza attık. Dört ay süren projede öğrencilere 10’ dan fazla ile Web 2.0 aracının kullanımı öğretildi. Uluslararası altı buluşma ve online etkinlikler düzenlendi. Üç farklı uzmandan, uzaktan eğitim alındı. Ulusal ve uluslararası kalite etiketi başvurusu yaptığımız projemizin sonuçları eylül ayının sonlarına doğru açıklanacak.

2020 yılı Erasmus+ projeleri başvuru döneminde okulumuz iki yeni proje hazırladı. Ka220 programları için çalışma alanlarımız;  Kapsayıcı Eğitim ile İklim Değişikliği ve Dijital Beceriler ile ilgilidir. İki projemizde Polonya, İspanya, Letonya, İtalya, Yunanistan, ODTÜ,  Ankara-BİLSEM ’ den ortaklarımız var.

Bu projelerimizin başvuru sonuçları Ağustos ayının içinde açıklanabilir. Her iki projede de konuları ile ilgili eğitim içerikleri geliştirilecek ve hedef öğrenci grupları ile içerikler uygulanacak. Okulumuz bu projelerin sanatla terapi ve bibliyoterapi modüllerinin oluşturulması konusunda görev aldı. Onaylanmayan başvurumuz olursa içerik güncellenerek 2021 döneminde başvuru yenilenecektir.


Okulumuz Erasmus+ KA229 Protect Ecosytem and Life projesini desteklemek için farklı ortaklar ile benzer temada projeler üzerinde çalışıyor. Beş yabancı ortağımız ile tamamladığımiz eTwinning “L.I.S.T.E.N projemiz; ulusal ve uluslararası kalite etiketi kazandı. Bu projede görev alan on öğrencimizi ve rehber öğretmenlerimizi tebrik ediyoruz. Projemiz; dijital beceriler ile iklim değişikliği konusunda içerik geliştirmek üzerine kurgulanmıştı.

27 Eylül / 1 Ekim 2021 tarihleri arasında okulumuz, beş farklı ülkeden gelen 30 kişilik öğretmen ve öğrenci grubuna ev sahipliği yaptı( Yunanistan, Çek Cumhuriyeti, Estonya, Romanya, Portekiz). Erasmus+ Ka229 Protect Ecosystem and Life projemizin ilk hareketliliğini okulumuzda gerçekleştirmiş olmaktan mutluyuz. Öğretmenlerimizin ve öğrencilerimizin katılımı ile birlikte elli altı kişilik proje grubu; beş gün süren yoğun bir resmi ziyaret ve eğitim programını başarılı şekilde tamamladı.

İlçemiz Belediye Başkanı, Kaymakamı ve Milli Eğitim Müdürü makamlarında ziyaret edilerek, yaygınlaştırma olasılıkları hakkında bilgi alışverişinde bulundu. Çevre ve iklim değişikliği hakkında tüm kurumların yürüttüğü faaliyetler paylaşıldı.

Okulumuz tarafından planlanan ve uygulanan eğitim içeriği, yaratıcı drama, geri dönüşüm ve tasarım, bipliyotheraphy atölyeleri, Web2.0 araçlarının kullanımı ve öğretilmesi gibi farklı eğitim tekniklerine sahipti. Beş gün boyunca tüm katılımcılar eğitimlere katıldı. Projenin resmi eğitim faaliyetleri dışında öğrenciler; ebru, ritim atölyeleri, ısınma oyunları gibi etkinliklerle iletişimlerini arttırdılar.

Eş zamanlı olarak proje koordinatörü olan eğitimciler eTwinnig eğitimi aldılar. Bu eğitim için bölgemizdeki Arkas Bilim ve Sanat Merkezi ile işbirliğine gidildi.

Şehrimizin iklimine ve coğrafyasına bağlı olan sosyal, ekonomik, turistik, tarımsal zenginliklerini geziler ile yerinde tanıtmaya çalıştık. Sasalı bataklık bölgesi, Şirince bölgesindeki tarım ürünleri, ipek çekimi, halıcılık, dericilik, kil, seramik atölyelerini ve işlikleri ziyaret edilerek uygulamalı eğitim etkinlikleri gerçekleştirildi. Hareketliliğe ait eğitim içeriklerine, fotoğraflara ve dijital çıktılara web sayfamızda yayınlanacak 3. ebook linkinden ulaşabilirsiniz.

Okulumuz ile ilgili merak ettiğiniz her şey için aşağıdaki formu doldurmanız yeterli!